وبلاگ

بهترین انیمه های سینمایی و سریالی

بهترین-انیمه-های-سینمایی-و-سریالی-
راهنمای محتوا

انیمه  به  سبک انیمیشن های ژاپنی گفته می شود. این کارتون ها ویژگی های متفاوتی دارند که نشان دهنده تمایز این سبک با انیمیشن های دیگر است. طراحی شخصیت در انیمه ها بیشتر برگرفته از مانگاهاست و در آن شخصیت هایی با چشمان درشت دیده می شود. بیشتر تفاوت انیمه و انیمیشن  بحث های تکنیکالی است، انیمه ها به طراحی صحنه و شخصیت ها می پردازند در حالی که انیمیشن ها بر حرکات تمرکز دارند. نکته مهم اینکه انیمه می توانند انیمیشن باشد اما لزوما انیمیشن ها انیمه نیستند. انیمه ها در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند و با انیمییشن های غربی هم به شدت رقابت می کنند. انیمه ها در ژانرها و موضوعات مختلف داستان های عاشقانه، جنگی، خانوادگی، علمی تخیلی ساخته می شوند. و مخاطب انیمه ها همه گروه های سنی است. در ادامه بهترین سریال ها و فیلم های سینمایی انیمه ها را معرفی می کنیم.

معرفی بهترین انیمه های سینمایی

انیمه های سینمایی نیز در کنار انیمه های سریالی جایگاه ویژه ای بین طرفداران پیدا کردند. به طور کلی پیشرفت صنعت انیمه مدیون کارگردان های حرفه ای مانند هایائو میازاکی است که اعتبار ویژه ای به صنعت انیمه در دنیا دادند. در ادامه به لیستی از بهترین انیمه های سینمایی دنیا اشاره می کنیم.

معرفی-بهترین-انیمه-های-سینمایی

معرفی-بهترین-انیمه-های-سینمایی

انیمه آکیرا Akira

انیمه-آکیرا-Akira

انیمه-آکیرا-Akira

انیمه سینمایی آکیرا به کارگردانی کاتسوهیرو اوتومو در سال 1988 منتشر شد. این انیمه علمی تخیلی زندگی بعد ار جنگ جهانی سوم در توکیو را نشان می دهد جایی که هرج و مرج برقرار است و گروه های خلاف کار در شهر در حال رقابت با یکدیگر هستند. در این میان کودکی به نام آکیرا نقشی اساسی در وقوع داستان های انیمه خواهد داشت. بعد از این همه سال از ساخت آکیرا، هنوز هم چیزی از شکوه و زیبایی این اینمه کم نشده است. آکیرا به یک معیار در صنعت انیمه سازی تبدیل شده است که حتی سینمای آمریکا هم تاثیر فراوانی از داستان و فضاسازی این فیلم، گرفته است. اگر طرفدار توئیست های جذاب، فضایی سایبرپانکی و علمی تخیلی دارید و هنوز آکیرا را تماشا نکرده اید ضرر زیادی کرده اید.

انیمه نام تو Your Name

انیمه-نام-تو-Your-Name

انیمه-نام-تو-Your-Name

Your Name احتمالا جدیدترین انیمه در لیست بهترین انیمه های سینمایی لیست ما خواهد بود. این انیمه محصول سال 2019 بوده که توانست تحسین منتقدان و تماشاگران را بدست آورد. داستان درباره میتسوها میامیزو یک دانش‌آموز دبیرستانی در حومه روستای ایتوموری در کشور ژاپن است که از زندگی در روستا خسته شده و آرزو دارد در زندگی بعدی خود تبدیل به پسری خوش‌سیما در توکیو شود. تاکی تاچیبانا نیز یک پسر نوجوان دبیرستانی اهل توکیو است. در یک روز معمولی هردوی آنها متوجه می شوند که بدن های آنها با یکدیگر عوض شده است. این انیمه که از روی مانگایی با همین نام ساخته شده است توانسته است که چهارمین فیلم پرفروش تاریخ ژاپن را به خود اختصاص دهد. مگر می شود انیمه ای که رتبه اول MyAnimeList را به خود اختصاص داده است را در لیست بهترین انیمه های تاریخ قرار نداد؟

انیمه شهر اشباح Sprited Away

انیمه-شهر-اشباح

انیمه-شهر-اشباح

کارنامه میازاکی بزرگ پر است از انیمه های شاهکار که با هریک از آنها افراد بسیاری عاشق انیمه و دنیاهای خیالی این هنرمند بزرگ ژاپنی شده اند. فیلم شهر اشباح (Sprited Away) در باره دختر 10 ساله ای به نام چیهیرو است که به همراه پدر و مادرش وارد دنیای عجیب و غریبی می شود که مجبور می شود پدر و مادرش را نجات دهد. داستان درباره ارزش های اخلاقی انسانی است که همین موضوع آن را چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان جذاب کرده است. سبک انیمیشن سازی جذاب میازاکی در کنار داستانی درگیر کننده باعث شده تا انیمه شهر اشباح به اولین فیلم ژاپنی باشد که در سینماهای آمریکا بیش از 200 میلیون دلار فروش داشته باشد. شهر اشباح همچنین توانست در سال 2001 اسکار بهترین انیمیشن را از آن خود کند.

انیمه طومار نینجا Ninja Scroll

انیمه-طومار-نینجا-Ninja-Scroll

انیمه-طومار-نینجا-Ninja-Scroll

انیمه طومار نینجا محصول سال 1993 یکی از خشن ترین انیمه های حاضر در این لیست به شمار می رود که توانست افراد زیادی را در سراسر جهان با دنیای انیمه آشنا کند. داستان فیلم درباره نینجای تنهایی به نام جوبی است که مهارت بالایی در شمشیر زنی دارد. جوبی در سفرهایش با استادی به نام کاگرو آشنا می شود که این آشنایی سرآغاز داستان های زیادی برای جوبی می شود. انیمه Ninja Scroll تقریبا همان خشونت مد نظر ژاپنی ها در انیمه ها را در خود جا داده که همین موضوع باعث شده تا این فیلم در رده بندی بزرگسالان قرار گیرد. داستان محکم و گیرا، طراحی عالی صحنه های درگیری و مبارزه و آرت وورک های جذاب این انیمه در آن سال ها باعث شده تا Ninja Scroll را به عنوان یکی از مهمترین و بهترین انیمه های تاریخ انتخاب کنیم.

انیمه شاهزاده مونونوکه Princess Mononoke

انیمه-شاهزاده-مونونوکه-Princess-Mononoke-

انیمه-شاهزاده-مونونوکه-Princess-Mononoke-

انیمه شاهزاده مونونوکه محصول سال 1997 به کارگردانی اسطوره دنیای انیمه یعنی میازاکی بزرگ است. این انیمه که تمامی المان های سینمای میازاکی را داراست از آن جهت مهم است که راه شهرت میازاکی در خارج ژاپن را برای او هموار کرد. استفاده درست میازاکی از افسانه ها و خرده فرهنگ ژاپن در کنار طراحی بصری بی نظیر و داستان گیرا باعث موفقیت بی بدیل این انیمه در تمامی ابعاد شده است. داستان این انیمه درباره آشیتاکا آخرین شاهزاده‌ی نسل خودش است، که برای دفاع از روستا دربرابر گرازی شیطانی به مبارزه می‌رود. او دچار نفرین مرگباری می‌شود که به او توانایی جنگیدن فراطبیعی می‌دهد. نکته جالب درباره Princess Mononoke این است که بعد از این انیمه میازاکی خود را به مدت چهارسال از دنیای سینما و انیمه بازنشسته کرده بود.

 

[ux_custom_products cat=”57″ products=”” columns=”4″ title=”محصولات طرح انیمه ها !”]

معرفی بهترین انیمه های سریالی

جذاب ترین و هیجان انگیزترین انیمه ها، در دسته بندی سریال های انیمه ای قرار می گیرند.  زیرا داستان ها بسیار جذاب و دنباله دار طرح ریزی شده اند و بسیار هوشمندانه مخاطب را در هاله ای از ابهام و کنجکاوی قرار می دهد. سریال های انیمه ای در سال های اخیر محبوبیت بیش از پیش پیدا کرده است. به خصوص با همه گیری شیوع کرونا مردم به جمع طرفداران آن اضافه شدند. طبق وبسایت نتفلیکس در سال های 2019 و 2020 بیش از 100 میلیون خانواده حداقل یک سریال انیمه ای را تماشا کرده اند. اگر دوست دارید با جذاب ترین سریال های انیمه ای آشنا شوید، در زیر لیستی از جذاب ترین انیمه ها با موضوعات مختلف گلچین کرده ایم تا بتونید به راحتی بین آن ها انیمه مورد علاقه تان را  انتخاب کنید

 

معرفی-بهترین-انیمه-های-سریالی

معرفی-بهترین-انیمه-های-سریالی

انیمه وان پیس One Piece

انیمه-وان-پیس-One-Piece

انیمه-وان-پیس-One-Piece

انیمه وان پیس را می توان طولانی ترین انیمه سریالی تاریخ نامید که از سال 1999 تا همین امروز تولید و پخش آن ادامه داشته است و ذره ای از محبوبیت و بینندگان آن کم نشده است. داستان درباره دزد دریایی جوانی به نام لوفی است که به دنبال گنجی به نام وان پیس دل به دریا می زند. داستان جذاب، شخصیت های اصلی و فرعی محبوب، طنز سیاه و اتفاقات غیر قابل پیش بینی در داستان وان پیش را به یکی از بهترین و محبوب ترین انیمه های تاریخ تبدیل کرده است. این انیمه که از روی مانگایی به همین نام ساخته شده است، ساخت آن هنوز هم ادامه خواهد داشت. مانگای وان پیس با فروش بیش از 500 میلیون نسخه ای از پرفروش ترین کتاب های مصور در سرتاسرجهان به شمار می رود.

 

انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

انیمه-حمله-به-تایتان-Attack-On-Titan

انیمه-حمله-به-تایتان-Attack-On-Titan

خیلی ها که حتی طرفدار انیمه نیستند هم سریال حمله به تایتان ها را تماشا کرده اند. این انیمه بدون شک در حال حاظر مورد انتظار ترین و پرطرفدارترین انیمه درحال پخش میان طرفداران دنیای فیلم و سریال به شمار می رود. تا کنون چهارفصل از این انیمه پخش شده است و توانسته تا طرفداران سینه چاکی را در سراسر جهان بدست آورد. داستان درباره دنیایی خیالی است که در آن دیوارهای بلند مانع هجوم غول هایی به نام تایتان ها به داخل شهر می شوند اما با فرو ریختن دیوار های شهر کم کم پرده از راز این دیوار ها و غول ها برداشته می شود. داستان پر از رمز و راز و اتفاقات غیرقابل پیش بینی در کنار شخصیت های خوب و بد دوست داشتنی این سریال را به یکی از بهترین انیمه های تاریخ تلویزیون تبدیل کرده است.

[ux_custom_products cat=”128″ products=”” columns=”4″ title=”محصولات طرح AOT !”]

انیمه ناروتو Naruto

انیمه-ناروتو-Naruto

انیمه-ناروتو-Naruto

ناروتو احتمالا یکی از شناخته شده ترین فرنچایز های دنیای انیمه ای  شونن به شمار می رود. شونن به انیمه های پسرانه گفته می شود که بیشتر طرفدار آنها پسر های نوجوان هستند، که البته اگر شما هم یک اوتاکو باشید خیلی به این دسته بندی ها توجهی نخواهید کرد. این انیمه که از روی مانگایی به همین نام و بین سال های 2002 تا 2017 توسط استودیوی Pierrot ساخته شده است، هنوز هم جزو 5 انیمه محبوب و پرطرفدار همه دوران است. داستان ناروتو در باره پسر بچه ای است که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده است. پدر ناروتو  هوکاگه ( رئیس دهکده) بوده که وقتی ناروتو تازه به دنیا آمده بود در جنگ با یک کیوبی کشته شده است.  ناروتو می خواهید از طریق نینجا شدن قدرتمند شده و هوکاگه بعدی دهکده شان شود و برای همین منظور وارد آکادمی آموزش نینجاها شود.

[ux_custom_products cat=”129″ products=”” columns=”4″ title=”محصولات طرح ناروتو !”]

انیمه کد گیاس Code Geass

 

انیمه کد گیاس از سال 2006 تا 2008 در دوفصل پخش شد. جالبه هنوز پس از گذشت چندین سال از پخش کد گیاس لولوش (لولوش بریتانیایی) یکی از برترین و محبوب ترین کاراکترهای انیمه ای جهان است. داستان مجموعه درباره ولیعهد سابق بریتانیا، لولوش لامپروژ است که صاحب قدرت فوق‌العاده‌ای به نام گیاس (قدرت شاهی) می‌شود و تصمیم می‌گیرد از این نیرو برای نابودی امپراتوری بریتانیا برای پایان دادن به ظلم و ستم استفاده کند. انیمه کد گیاس Code Geass تا کنون برنده چندین و چندین جایزه تلویزیونی شده است. همچنین در سایت‌هایی مثل IMDB و Myanimelist  توانسته بیش از ۸۰ درصد نمره موردنظر رو کسب کند. در کل انیمه Code Geas از آن دسته انیمه هایی است که به عنوان مرجع شناخته می شود به طوری که اصطلاح پایان بندی لولوشی یکی از معروف ترین پایان بندی های انیمه ای به شمار می رود.

 

انیمه کابوی بیباپ Cowboy Bibop

انیمه-کابوی-بیباپ-Cowboy-Bibop

انیمه-کابوی-بیباپ-Cowboy-Bibop

انیمه کابوی بیباپ در سال 3 آپریل 1998 منتشر شد. این مجموعه از معدود انیمه های است که بعد انتشار انیمه، مانگای آن منتشر شده که همین موضوع نشان دهنده جایگاه بالای انیمه کابوی بیباپ در بین انیمه های مختلف است.

در  این انیمه در هر قسمت با ماجراجویی جدیدی مواجه می شویم و داستان در فضایی وسترنی، فضایی و سایبر پانکی اتفاق می افتد.همچنین انیمه به شدت تخت تاثیر فیلم هایی مثل ۲۰۰۱: ادیسه فضایی و بیگانه بوده همچنین ردپای اکشن های چینی مثل بروس لی و جان وو هم توش دیده میشه!

 

تفاوت انیمه های سینمایی و سریالی

هر قسمت از انیمه های سریالی اغلب 20 دقیقه بیشتر طول نمی کشد اما در طول این مدت زمان کوتاه، کارگردان آنچنان ماهرانه با ذهن و دل مخاطب بازی می کند که بیننده بی صبرانه تا قسمت بعدی در حالت تعلیق عاطفی خواهد ماند. اغلب سریال های انیمه ای بخشی از زندگی حقیقی را نشان می دهد و نتیجه گیری های آموزنده ای دارد که مخاطب را به شدت جذب می کند. در حالی که فیلم های سینمایی انیمه ای یک موضوعی را آغاز می کند و به پایان می رساند.  اما در حقیقت فرق اصلی این دو در میزان کشش و هیجانی است که در مخاطب ایجاد می کند. شما می توانید از میان این لیست، انیمه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان ارسالی سفارشات حداقل 7 روز کاری خواهد بود.
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
منو