وبلاگ

نماد بتمن مرد خفاشی به چه معناست؟

نماد بتمن مرد خفاشی به چه معناست؟
راهنمای محتوا

بتمن برخلاف جوکر در فیلم ها نماد ناجی و ابرقهرمانی است که به جنگ تاریکی ها می شتابد و هر جا حقی از ضعیفی ضایع می شود، حضور پیدا می کند. نماد بتمن در صحنه فیلم ها، همیشه به صورت نوری در آسمان با علامت خفاش نمایان می شود، این نماد در دو جای فیلم های بتمن استفاده می شود، یکی، تهدیدی برای انسان های نابه کار که با این روش، رعب و وحشت را در دل شان می اندازد و در زمانیکه پلیس درخواست کمک از بتمن دارد. بتمن (بروس وین) که شاهد قتل وحشتناک پدر و مادرش بود، قسم می خورد که تا پایان عمر از مظلومان در برابر ظالمان دفاع کند، و نکته مهم اینکه بتمن در بدترین و سخت ترین شرایط، حتی زمانیکه در حال نابودی است، دل به تاریکی نمی سپارد و نماد خفاش، به معنای عبور از تاریکی و حرکت به سمت روشنایی است.

چرا بروس، نماد خفاش را انتخاب کرد؟

شبی بروس در اتاقش نشسته بود و با پرواز خفاشی پشت پنجره، تصمیم گرفت که از نماد خفاش برای ترساندن مجرمین استفاده کند، بروس در کودکی از خفاش می ترسید، او می خواست بین مردم شهر، به عنوان نمادی از ترس شناخته شود، زیرا قصد داشت که انتقام بگیرد. مفاهیمی چون خفاش و شب، نمادی از رعب و وحشت است، بنابراین این نماد را انتخاب می کند و با دستگاه بت سیگنال به صورت نورافکن، نمادی از خفاش را در آسمان ظاهر می کند که به دو معنای حضور بتمن و به مفهوم امنیت و رعب و وحشت تعبیر می شود.

ابرقهرمانی که از عقده حقارت خود، نقطه قوت ساخت  

ابرقهرمانی که از عقده حقارت خود، نقطه قوت ساخت

ابرقهرمانی که از عقده حقارت خود، نقطه قوت ساخت

فیلم بتمن، شروع زندگی تلخ بروس وین، پسر بچه ای که جلوی چشم خود شاهد جنایت سنگدلانه پدرش توماس و مادرش مارتا شد، و تلخ ترین جنایت زندگی اش مثل فیلم سینمایی از جلوی چشمان عبور کرد و او که کودکی بیش نبود، خود را ناتوان از نجات پدر و مادر می بیند و این ناتوانی، عقده حقارت را در او شکل می دهد و این موضوع باعث می شود در کنار جسد پدر و مادر، قسم می خورد تا انتقام بگیرد. او در حقیقت در برابر احساس مخرب ناتوانی درونی خود می ایستد و بتمن شخصیت خوف انگیز را می سازد. بروس پس از آن با خدمتکار پدرش،آلفرد زندگی می کند و در سن 14 سالگی تصمیم می گیرد برای موفقیت در این راه، چیزهای جدیدی بیاموزد. او مهارت جرم شناسی، روان شناسی جنایی،پزشکی قانونی و مهارتهای رزمی را آموخت و به مرور زمان به یک ابرقهرمان تبدیل شد.

[ux_custom_products cat=”61″ products=”” columns=”4″ title=”لباس های بتمن”]

لباس مخوف خفاش سیاه

شنل سیاه خفاشی مخفوف بتمن، یک لباس ضد گلوله بود، ایده خفاش سیاه از پرواز خفاشی پشت پنجره اتاقش در ذهنش خطور کرد. بروس، نماد خفاش را انتخاب کرد تا چهره خود را زیر نقاب خفاش پنهان کند. پس از آن یک فرماندهی پنهانی در زیر زمین ساخت و به بتمن مبدل شد، بتمن، شوالیه تاریکی ای است که از شهر گاتهام در تاریکی شب، محافظت می کند، بروس در کودکی از خفاش می ترسید همین ترس او، ایده ای  شد تا رعب و وحشت در دل دشمنانش بیندازد، لباس خاکستری رنگ او بسیار تنگ و از زیر آن بدن پهلوانانه اش، حس حمایت به مظلومین و ترس به دشمنانش می بخشید، شنل و بالاپوشی شبیه راهبان، و دستکش و چکمه مشکی یا آبی تیره و کلاهی با دو شاخ شبیه سر خفاش می پوشید،ولوگوی زردومشکی خفاش روی سینه اش، شبیه S روی لباس سوپرمن و طرح عنکبوت اسپایدرمن است.

دیالوگ هایی که شخصیت بتمن را آشکار می کند

دیالوگ هایی که شخصیت بتمن را آشکار می کند

دیالوگ هایی که شخصیت بتمن را آشکار می کند

نماد بتمن، سمبل شجاعت، قدرت و خیرخواهی است،در ادامه به برخی دیالوگ های تامل انگیز بتمن اشاره می کنم.

  1. The World only Makes Sense if you force it to

فقط زمانی زندگی معنا پیدا می کند که برای انجام کاری مجبور باشی

  1. Criminals By nature are a Cowardly and /superstitious lot

جنایتکاران ذاتا یک قربانی خرافاتی و ترسو هستند

  1. A hero can be anyone . Even a man doing something as simple and reassuring as putting a coat around a little boys’s Shoulder to let him know that the world hadn’t ended

همه می توانند با انجام کاری ساده یک قهرمان باشند،با انداختن کتی به دور شانه های یک پسر کوچولو تا به او بفهماند، دنیا هنوز ادامه دارد

  1. Its not who I am Underneath, but what I do that defines me

ما به وسیله آنچه که انجام می دهیم شناخته می شویم.

جنایتکاران، ذاتا قربانیان ترس و  توهم هستند

بتمن معتقد بود که جنایتکاران، ظاهر ترسناکی دارند اما در حقیقت، قربانیان آسیب دیده از گذشته تلخ خود هستند، آن ها مثل همه انسان ها، زخم های خفته ای دارند که به حقارت های درونی تبدیل شده است فقط با نقاب قدرتمند جنایتکار، حقارت خود را پنهان کردند، “و من، بتمن با ظاهر خفاش سیاه آن ها را می ترسانم. من به هیولایی تبدیل می شوم که  حقیقت شان را نشان می دهد”. مبارزه بتمن در برابر جرم و جنایت در خیابان های شهر گاتهام، بسیار موفقیت آمیز بود، مثل بازی شطرنج، ذهن تحلیل گر او با هوشمندی کامل، حرکت بعدی دشمن را حدس می زند،بنابراین ذکاوتش به شدت توجه پلیس شهر گاتهام را به خود جلب کرد این عبارت از معروفترین دیالوگ های بتمن است که فن های آن ، تیشرت مردانه و زنانه با چاپ این دیالوگ به نشانه علاقه خود به بتمن، می پوشند.

بروس وین ملقب به بتمن چگونه شخصیتی دارد؟

بروس وین ملقب به بتمن چگونه شخصیتی دارد؟

بروس وین ملقب به بتمن چگونه شخصیتی دارد؟

بروس هوش فوق العاده ای دارد و همیشه وقتی مشکلی به وجود  می آمد، موشکافانه مساله را تحلیل و آنالیز می کرد  و بعد وارد عمل می شد، هیچ گاه بی گدار به آب نمی زند، او با هوش و ذکاوتش همیشه مثل یک کارگاه ماهر، معماها را حل می کرد. بروس شخصیت فردگرایی دارد، او ترجیح می دهد در مخمصه ها، به تنهایی حضور داشته باشد و از عهده مشکل برآید. بتمن یک مرد تحسین برانگیز است، زیرا نه تنها بسیار هوشمندانه عمل می کند، بلکه قدرت بدنی بی نظیری دارد طوری که می تواند حق تبهکاران را به راحتی کف دستشان بگذارد،بنابراین اعتماد به نفس خوبی دارد.بروس قبل از اینکه تبدیل به بتمن شود، همه مهره های موفقیت را از قدرت ذهنی و بدنی و اطلاعات لازم را کنار هم چید، تا با دست پر وارد میدان مبارزه شود.

حقایق جالب درباره بتمن که هرگز نمی دانستید

  1. نام بروس وین برگرفته از دو قهرمان اسکاتلندی رابرت بروس و آنتونی وین قهرمان انقلاب امریکا است
  2. یک دوره واقعی در دانشگاه ویکتوریای کانادا به نام “علوم بتمن” وجود دارد
  3. جورج کلونی در فیلم بتمن و رابین در سال 1997، نقش بتمن را بازی کرد.
  4. افراد مشهوری مانند شرلوک هولمز،طرح ماشین پرنده بالدار از لئوناردو داوینچی و زورو الهام بخش، شخصیت بتمن بودند.
  5. شرورانی مثل جوکر،پنگوئن،ریدلر و مترسک، اقای فریز، poison Ivy , Clay Faceبا بتمن مبارزه کردند.
  6. بتمن یک هواپیمای جنگی به نام BattWing دارد.

سیر تکاملی نقش بتمن در تاریخ سینما

سیر تکاملی نقش بتمن در تاریخ سینما

سیر تکاملی نقش بتمن در تاریخ سینما

اولین بتمن با بازی لویس ویلسون در سال 1943 متولد شد که او نقش بزرگسالی بتمن را بازی کرد و زیاد موفق نبود. رابرت لووری دومین نقش بتمن را درسال 1949 در  سریال ” بتمن و رابین” نقش آفرینی کرد، برخلاف لوییس، رابرت 36 ساله، بازیگر باتجربه ای بود، او در سال 1956 در یک قسمت از فیلم “ماجراجویی های سوپرمن” بازی کرد و این اولین باری بود که بازیگر بتمن، در یک زمان، نقش دو ابرقهرمان را بازی کرد.آدام وست بتمن سوم بود در سال 1956 این نقش را پذیرفت. مایکل کیتون در سال 1989 بتمن را بازی کرد. انتخاب بتمن بعدی به وال کیمر واگذار شد، ششمین جوکر را جورج کلونی در فیلم بتمن و رابین در سال 1997 بازی کرد و درسال 2005،کریستین بیل، ویلت آرنت در سال  2013 و بعد از آن شاهد درخشیدن بن افلک در نقش بتمن هستیم و رابرت پتینسون آخرین بتمن بود.

جوکر و بتمن، مصاف تاریکی و روشنایی

جوکر و بتمن، لازم و ملزوم یک دیگر هستند، وجود جوکر دلیل تولد بتمن است.آخرین فیلم جوکر حاکی از آن بود که جوکر،آرتور فلک، برادر بزرگتر بتمن است، همین موضوع، نشان دهنده تولد فرزندانی در یک خانواده، با گذشته تلخی است که هر یک با زخم های خود به نوعی رودر رو می شوند، یکی ناجی روشنایی و دستگیر مظلومین، و دیگری تاریکی را در آغوش می گیرد، و هر دو دیگری را نمی توانند تحمل کنند، زیرا جوکر فاجعه ساز بسیاری از مشکلات در زندگی بتمن بوده است، او از بتمن متنفر است و نمی تواند کسی را دوست داشته باشد، بنابراین هر کسی که خفاش را دوست دارد، از صحنه روزگار محو می کند. بنابراین دشمنی ها بین این دو رو به افزونی است،اگر به شخصیت های جوکر و بتمن علاقه دارید، فروشگاه اینترنتی طرح باتو، مقالاتی درباره جوکر و بتمن وجود دارد، که می توانید مطالعه کنید.

لقب ابرقهرمان شهرگاتهام، شنل پوش جنگ های صلیبی

لقب ابرقهرمان شهرگاتهام،شنل پوش جنگ های صلیبی

لقب ابرقهرمان شهرگاتهام،شنل پوش جنگ های صلیبی

شنل پوش جنگ های صلیبی یکی از لقب های بتمن است، زیرا نماد بتمن به عنوان دسترس مظلومین است و بنابراین دلیل انتخاب این لقب، ماموریت بتمن برای نجات شهر گاتهام از دست جنایتکاران شهر است و مبارزه او بر علیه مجرمان را به مانند مبارز جنگ های صلیبی تفسیر کرده اند، اگرچه مبارزه بتمن به جنگ های صلیبی مربوط نمی شود و تنها وجه شباهت بتمن با مبارز جنگ های صلیبی، آن قدرت اراده برای از بین بردن جرم و جنایت از شهر گاتهام است. از طرفی بتمن شنل سیاه رنگی به تن می کند و به جنگ بی عدالتی می رفت ، بنابراین شنل پوش جنگ های صلیبی نامیده شد. شخصیت پردازی بتمن برگرفته از شاه آرتور، رهبر افسانه ای انگلیسی است،

شوالیه تاریکی معروفترین لقب بتمن

بتمن ماموریت نگهبانی از شهر گاتهام در شب ها را دارد به همین دلیل، لقب شوالیه تاریکی را گرفت، بنابراین وقتی نماد بتمن در آسمان ظاهر می شد،لرزه بر اندام جنایتکاران می انداخت. البته لباس و شنل مشکی و خاکستری اش این نیز در این نامگذاری موثر بود، زیرا شنل یادآور، شوالیه در جنگ ها است، شوالیه ای که در تاریکی شب و در سایه ها می جنگد، جاییکه که از چشم مردم شهر پنهان است،دست به جرم و جنایت می زنند.

اولین ملاقات بتمن و رابین

اولین ملاقات بتمن و رابین

اولین ملاقات بتمن و رابین

بتمن با بازی آلترا  ایگو شبی در سیرکی وارد می شود و در حال اجرای برنامه آکروباتیک بود که کانگستری به نام رئیس زوکو، گرایسون رئیس سیرک  را به قتل می رساند و تنها پسر او دیک گریسون زنده ماند، و به اصرار دیک،بروس وین او را به گروه خود دعوت و هویت حقیقی اش را آشکار کرد، دیک، نام خود را به رابین تغییر داد و قسم خورد تا هم مسیر، اهداف او شود سپس بتمن مهارت های رزمی را به او آموزش داد و در کنار یکدیگر یک تیم در مصاف با جنایتکارانی مثل جوکر تشکیل دادند، و در آینده لقب nightwing گرفت و از بتمن جداگانه مبارزه کرد. ، بتمن مظهر خیرخواهی به نمادی از ابرقهرمان خیرخواه شناخته شد بنابراین بسیاری از فن های بتمن تیشرت بتمن را در کنار رابین به نشانه طرفداری از آن می پوشند

دوره آموزشی در دانشگاه کانادا به نام علوم بتمن 

این دوره آموزشی از طرف دانشگاه ویکتوریای کانادا پیشنهاد شده است و هدف از دوره، بررسی سیر تاریخی آناتومی بدن انسان به عنوان مفهوم استعاری بتمن و تاثیر ورزش بر اسکلت و عضلات بدن انسان است. دوره علوم بتمن، به شما راه و رسم شوالیه تاریکی شدن را آموزش نمی دهد، بلکه به واقعیت علمی انسان در گذر زمان را  از نظر فیزیولوژی و روانی بررسی می کند. ایده ای برای بررسی محدودیت های انسانی با کمک گرفتن از قهرمانان کتاب کمیک است که در زمینه های علمی مختلفی به کار گرفته می شود. هیچ وقت فکرش را میکردید همچین رشته ای وجود داشته باشد؟! ما در طرح با تو به شما اطلاعات عجیب غریب مثل همین رشته ی دانشگاهی و اطلاعات آموزشی مثل روش تا کردن تی شرت را می دهیم، امیدواریم که مطالبمان را دوست داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان ارسالی سفارشات حداقل 7 روز کاری خواهد بود.
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
منو